Czym jest i jak korzystać z Facebook Pixel?

Czym jest i jak korzystać z Facebook Pixel?
Jak sprawić, by kampania promocyjna w Internecie przynosiła oczekiwane zyski? Poznaj nowoczesne narzędzia do analityki Facebook Ads. Dowiedz się, jak kontrolować budżet reklamowy i na jakie wskaźniki zwracać uwagę. W tym artykule znajdziesz informacje na temat popularnego wśród przedsiębiorców Facebook Pixel.

Śledzenie ruchu użytkowników

Do określenia skuteczności promocji niezbędne są konkretne dane. Trzeba sprawdzić, jak użytkownicy reagują na wyświetlane materiały i które elementy strategii marketingowej należy poprawić. W tym celu najlepiej sprawdza się Facebook Pixel. Jest to fragment kodu typu JavaScript, który można zaimportować na swoją stronę za darmo. Opcję skorzystania z tego narzędzia ma każdy, kto tylko założy własne konto reklamowe. Po instalacji kodu właściciel konta ma wgląd w dane, dzięki którym jest w stanie lepiej kontrolować swoje social media i zwiększyć efektywność działań promocyjnych.

Czego można dowiedzieć się z Facebook Pixel?

Wśród zbieranych informacji znajdują się różnorodne dane na temat użytkowników portalu i ich sposobu podejmowania decyzji. Narzędzie analityczne daje odpowiedzi między innymi na następujące pytania:
  • Czy klient przed dokonaniem zakupu widział reklamę w telefonie, czy w komputerze?
  • Jakie zainteresowania i cechy demograficzne mają konsumenci?
  • Kto będzie wchodził w interakcję z reklamą i gdzie warto ją wyświetlać?
Twoja kampania reklamowa będzie kosztować mniej jeśli od razu skierujesz ją do właściwych osób. Przedsiębiorca może sprawdzić, jakie przedmioty klienci dodawali do koszyka, nawet jeżeli nie zdecydowali się na ich kupno. Powszechnie wykorzystywaną opcją jest profilowanie materiałów marketingowych pod kątem czyjegoś wieku i zainteresowań.

Zdarzenia

W trakcie analizy rozróżnia się listę zdarzeń, które mają duży wpływ na efektywność kampanii. Wśród nich można wymienić między innymi zakup, zainicjowanie płatności, kontakt, subskrypcję oraz dodanie produktów do koszyka lub listy życzeń. Użytkownicy Facebook Pixel mogą również tworzyć zdarzenia spersonalizowane i określić, jaki rodzaj aktywności klientów ma podlegać analizie. W ten sposób uzyskuje się dostęp do większej ilości danych. Warto pamiętać, że zgodnie z obowiązującym prawem należy uprzedzić użytkowników o przetwarzaniu informacji na ich temat. Właśnie dlatego większość witryn informuje o wykorzystywaniu tak zwanych plików cookie.

Kampania reklamowa w social media

Do promocji usług i produktów warto wykorzystywać media społecznościowe. Efektywność działań marketingowych zwiększają specjalistyczne narzędzia do analizy, takie jak Facebook Pixel. Dzięki nim można śledzić ruch klientów.